Iedere Belg digitale kampioen

ESF sprak met Saskia Van Uffelen, Digital Champion Belgium, naar aanleiding van het nieuwe IT-platform DIGISKILLS BELGIUM dat ze op 18 november ll. lanceerde.

Saskia Van Uffelen: “Iedereen – van studenten, tot ouders, tot werknemers of organisaties – kan in het duister tasten wanneer ze geconfronteerd worden met de steeds veranderende digitale vereisten die ze in hun leven nodig hebben. Maar door onderwijs- en opleidingsverstrekkers, handels- en bedrijfsverenigingen, bedrijven en anderen samen te brengen met als gemeenschappelijk doel kennis te delen, kan iedereen de juiste ondersteuning vinden waarnaar hij op zoek is.

Speciale aandacht moet blijven uitgaan naar het vergroten van de digitale vaardigheden van alle meisjes en vrouwen zo we ook hen in de digitale wereld actief kunnen betrekken.”

IT-platform www.DigiSkillsBelgium.be is de plaats om je Digitaal initiatief (opleidingen, best practices, testimonials, events en andere initiatieven) te delen en zo de digitale kloof te verkleinen. Een heel interessante informatiebron voor onze ESF-promotoren die op zoek zijn naar inspiratie rond digitalisering. En promotoren die zelf een goede praktijk willen delen worden uitgenodigd om dat te doen op dit platform.